STYCZEŃ 2019.doc

(69 KB) Pobierz

PLAN   PRACY   WYCHOWAWCZO  – DYDAKTYCZNEJ    NA   STYCZEŃ  2019

 

INFORMACJA O ZADANIACH WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNYCH REALIZOWANYCH W GRUPIE „ZABKI
STYCZEŃ 2019 ROK

Tematyka kompleksowa: „Droga Babciu Drogi Dziadku” (02.01. - 11.01.2019 r.)

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

Ø     poznaje i opisuje co widzi na obrazku

Ø     podaje imiona dziadków i rodziców

Ø     poznaje iż po zmianie typu odjąć jest mniej a po zmianie typu dodać więcej

Ø     recytuje krótkie wiersze i rymowanki

Ø     dostrzega role ostatniego liczebnika oznaczającego liczbę policzonych przedmiotów

Ø     rozpoznaje i nazywa elementy twarzy człowieka ( oczy, nos usta, uszy itp)

Ø      

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

Ø     stosuje wyrazy  oznaczające stopień pokrewieństwa: babcia, dziadek

Ø     wzmacnianie mięśni grzbietu podczas czworakowania 

Ø     kształtuje zwinność i zręczność

Ø     ćwiczy duże grupy mięśni

Ø     doskonali liczenie w dostępnym dla siebie zakresie

Ø     posługuje się sformowaniami typu :mało/mniej,  dużo /więcej

Ø     w zabawie ruchowej będzie reagowało na sygnały dźwiękowe

Ø     zilustruje ruchem piosenkę i podejmie próbę wspólnego śpiewania ,

Ø     rozpoznaje i nazywa kolory niebieski i czerwony

Ø     stosuje technikę stemplowania

Ø     stara się brać udział w przedstawianiu zgodnie z zaplanowanym jego przebiegiem

Ø     tańczy w parach, sprawnie ustawia się w pociągu oraz kole

Ø     ustala wynik dodawania i odejmowania na przedmiotach

Ø     liczy wyodrębnione przedmioty z zastosowaniem liczebników dostępnych dla siebie zakresie

Ø     zna i stosuje  ustawienie w kole, parach rozsypce

Ø     spróbuje uzupełnić portret babci i dziadka o brakujące części twarzy

Ø     stara się prawidłowo trzymać kredkę

BUDOWANIE POSTAW

Ø     wykonuje upominki okolicznościowe (laurka) budzenie radości z efektów swojej pracy i możliwości sprawienia dziadkom niespodzianki

Ø     opowiada i ważnych wydarzeniach w rodzinie

Ø     dowie się w jakich sytuacjach może pomóc starszym ludziom ( np. ustąpić miejsca, przepuścić w kolejce) i dlaczego należy to robi

Ø     uczy się szacunku do starszych ludzi

Ø     uczestniczy i występuje wspólnie z dziećmi w przygotowanych dla dziadków krótkich przedstawieniach

Ø     obdarzy uwaga dzieci i dorosłych, aby rozumieć   to co mówią i czego oczekuje

Ferie zimowe (14 – 27.01.2019 r.)

Tematyka kompleksowa: „Dbamy o ptaki zimą” (28.01. - 01.02.2019 r.)

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

Ø     pozna Sikorkę i jej wygląd

Ø     pozna i nazwie popularne ptaki tj. gołąb, wróbel

Ø     rozpoznaje i nazywa kolor żółty

Ø     pozna różne rodzaje karmników i będzie wiedzieć do czego służą

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

Ø    wysłucha opowiadania ilustrowanego sylwetami i odpowie na pytania dotyczące jego treści

Ø    wzmocni mięśnie brzucha, wykona ćwiczenia tułowia z wyprostem, wyrobi  orientację w przestrzeni w czasie biegu.

Ø    odróżni rejestr dźwięków wydobywanych na instrumentach: niski i wysoki, rozróżni akompaniament szybki i wolny

Ø    prawidłowo posługuje się pędzlem

Ø    różnicuje i powtarza dźwięki, posługuje się różnym natężeniem mowy jak szept, mowa cicha i głośna

Ø    potrafi naśladować odgłosy zwierząt

Ø    zachowa prawidłowa pozycję w siadzie skrzyżnym

Ø    rozdziela przedmioty tak aby każdy miał tyle samo

Ø    liczy w dostępnym dla siebie zakresie

Ø    podejmuje zabawy tematyczne z wykorzystaniem rekwizytów

Ø    rozpozna brzmienie bębenka i kołatki i grzechotki

Ø    powtórzy podany rytm na instrumentach

Ø    udoskonali sprawność manualna rak i palców podczas darcia papieru

Ø    oszczędnie posłuży się klejem

BUDOWANIE POSTAW

Ø     obdarzy uwaga dba o porządek w toku pracy i po jej zakończeniu

Ø     wykazuje się cierpliwością czekając na swoją kolej

Ø     uwrażliwi się  na krzywdę zwierząt; zrozumie konieczności pomagania im i dokarmiania zimą

Ø     skupia uwagę na tym co mówi nauczyciel i nie przerywa

Ø     nie niszczy prac innych dzieci

 

 

 

 

 

 

 

ZABAWY RUCHOWE

Zabawy orientacyjno porzadkowe wg K. Wlaznik

Skąd słychać gwizdek?

Przygotowanie: Dzieci stoją w rozsypce, mają zamknięte oczy, ręce skrzyżowane na wysokości twarzy, zwrócone dłońmi przed siebie (ochrona przed zderzeniem). Zabawa: Nauczycielka daje sygnał gwizdkiem. Widząc kierujące się w jej stronę dzieci — — szybko i cicho zmienia miejsce na sali (boisku), tak aby następny sygnał przyszedł z innej strony. Zabawę należy stosować krótko (3—4 razy).

 

Zabawy z elementami czworakowania wg K. Wlaznik

Pastuszek i owieczki Przygotowanie: Na wyznaczonym terenie zabawy oddzielona z boku zagroda dla owieczek, reszta terenu to pastwisko. Zabawa: Dzieci są owieczkami, a nauczycielka pastuszkiem. Owieczki są w zagrodzie, a gdy usłyszą głos dzwonka, którym pastuszek dzwoni, wychodzą z zagrody i idą za nim (na czworakach) na pastwisko. Na głos fujarki (śpiew nauczycielki) owieczki kładą się na ziemi, odpoczywają. Chód na czworakach powtarzamy kilka razy, a następnie owieczki wracają za pastuszkiem do zagrody.

 

Zabawy i ćwiczenia z elementami rzutu wg K. Wlaznik

Celowanie do piłki Przybory: Duża piłka i po jednym woreczku dla każdego dziecka. Zabawa: Dzieci ustawione w luźnym kole, aby nie przeszkadzały sobie w czasie rzutów. Na środku koła piłka umieszczona w małej obręczy. Dzieci kolejno celują do piłki starając się wytrącić ją z obręczy. Komu się to uda, biegnie za piłką i przynosi ją na miejsce. Odmiana Przybory: 4 taborety, 4 duże piłki i dla każdego dziecka woreczek; kilka chorągiewek z bibułki. Przygotowanie: Taborety ustawić w odległości 2 kroków jeden od drugiego i położyć na nich piłki. Narysować przed taboretami linię w odległości 4—5 kroków. Na linii ustawiają się kolejno dzieci — strzelcy (równa liczba w każdym rzędzie). Zabawa: Dzieci kolejno rzucają woreczki do piłek. Za celny rzut każde otrzymuje chorągiewkę. Po całej serii rzutów kontrolujemy, która grupa zdobyła najwięcej nagród (chorągiewek).

 

Zabawy z elementami skoku i podskoku

Po równiutkiej dróżce Przygotowanie: Dzieci ustawione na jednej linii lub przy ścianie. Nauczycielka zwraca uwagę, żeby zapamiętały swoje miejsca. Mogą siedzieć na krzesełkach, na ławce lub trawie. Zabawa: Dzieci idą na przechadzkę. Nauczycielka mówi wierszyk i jednocześnie naśladuje te ruchy, które do słów wierszyka trzeba wykonać:

Idą dzieci równą drogą,

Po kamyczkach iść nie mogą,

Po kamyczkach hop, hop, hop,

Do dołeczka skok.

Zwykły krok w rytmie wierszyka, 3 podskoki w miejscu, przysiad podparty:

Pora wracać. Kto się znuży,

Ten odpocznie po podróży.

Dom już blisko... nogi w ruch.

Kto zwycięży — zuch!

Marsz w rytmie wiersza i bieg na miejsce. Nauczycielka wykonuje wszystkie ruchy razem z dziećmi, akcentuje ostatni wiersz, aby przyspieszyć zajmowanie miejsc.

 

PRACA INDYWIDUALNA

Rozmowy okolicznościowe z dziećmi podczas całego dnia, mające na celu wdrażanie dzieci do ufnego, bezpośredniego kontaktu

z  nauczycielką.

Rozmowy na temat właściwego zachowania się podczas wspólnych zabaw  z  rówieśnikami, zajęć i odpoczynku.

Praca indywidualna z Mateuszem w zakresie rozwoju mowy

 

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM

 

Rozmowy indywidualne  z rodzicami w miarę potrzeb wynikające z potrzeb obydwu stron,

Aktualizacja kącika dla rodziców,

Spotkania teatralne oraz z TOS zgodnie z harmonogramem

Zachęcenie rodziców do wzbogacania kącika przyrody oraz kącika czytelniczego (książki, których bohaterem jest miś).

Zachęcenie rodziców do udziału w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”

Uroczystość Dnia Babci i Dziadka

Bal karnawałowy

 

LITERATURA

„W kręgu zabawy. Program wychowania przedszkolnego” J. Pytlarczyk

„Dziecięca matematyka. Metodyka i scenariusze zajęć z sześciolatkami w przedszkolu, w szkole i w placówkach integracyjnych” E. Gruszczyk- Kolczyńska, E. Zielińska”

I. Salach „Zapasy’

„Lata ptaszek” J. Brzechwa

Zestawy zabaw ruchowych – wg. K. Wlaźnik

                                                                                                  Plan  opracowały:  Katarzyna  Szmit i Sylwia Miliszewska

 

 

 

 

INFORMACJA O ZADANIACH WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNYCH REALIZOWANYCH W GRUPIE „ZABKI
STYCZEŃ 2019 ROK

Tematyka kompleksowa: „Droga Babciu Drogi Dziadku” (02.01. - 11.01.2019 r.)                          

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

Ø     poznaje i opisuje co widzi na obrazku

Ø     podaje imiona dziadków i rodziców

Ø     poznaje iż po zmianie typu odjąć jest mniej a po zmianie typu dodać więcej

Ø     recytuje krótkie wiersze i rymowanki

Ø     dostrzega role ostatniego liczebnika oznaczającego liczbę policzonych przedmiotów

Ø     rozpoznaje i nazywa elementy twarzy człowieka ( oczy, nos usta, uszy itp)

Ø      

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

Ø     stosuje wyrazy  oznaczające stopień pokrewieństwa: babcia, dziadek

Ø     wzmacnianie mięśni grzbietu podczas czworakowania 

Ø     kształtuje zwinność i zręczność

Ø     ćwiczy duże grupy mięśni

Ø     doskonali liczenie w dostępnym dla siebie zakresie

Ø     posługuje się sformowaniami typu :mało/mniej,  dużo /więcej

Ø     w zabawie ruchowej będzie reagowało na sygnały dźwiękowe

Ø     zilustruje ruchem piosenkę i podejmie próbę wspólnego śpiewania ,

Ø     ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin