INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „ŻABKI”
Tematyka kompleksowa
Nabywanie wiedzy
Kształtowanie umiejętności
Budowanie postaw
„Mieszkam w Toruniu”
realizacja od 04 .02. do 08.02.2019r.
- pozna nazwę miejscowości, w której mieszka
- wypowie się na temat ilustracji przedstawiającej najbardziej charakterystyczne miejsca Torunia
- posegreguje pierniki ze względu na kształt
- użyje pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod, obok, za, przed)
- odróżni 3 dźwięki instrumentów perkusyjnych: grzechotki, kołatki, bębenka
- podejmie próbę grania akompaniamentu na grzechotce
- zachowa prawidłową postawę na krzesełku podczas kolorowania
- przelicza w dostępnym dla siebie zakresie rozumiejąc role ostatniego liczebnika oznaczającego liczbę połączonych przedmiotów
- rozdziela przedmioty tak aby każdy miał tyle samo, po równo
- będzie uczestniczyło w porządkowaniu stolików po zajęciach
- skupi uwagę na mówiącej do niego osobie
- zadba o porządek w toku pracy
„W jaki sposób poznaje świat?”
realizacja od 11.02. do 22.02.2019r
- pozna zmysły za pomocą których bada świat: wzrok, słuch, węch, dotyk
- pozna i nazwie smak: słodki, gorzki, kwaśny
- dowie się, że za pomocą skóry i dłoni można dotknąć i poczuć różne rzeczy
- wskaże i określi wybrane części ciała: głowa, ręce, nogi, brzuch
-pokaże i nazwie części głowy: oczy, uszy, usta, nos
- rozpozna odgłosy i dźwięki z najbliższego otoczenia
- dokona klasyfikacji zgromadzonych produktów ze względu na smak, kolor, kształt
- określi właściwości przedmiotów: miękkie, twarde, ciepłe, zimne- rozpozna po dotyku i nazwie różnorodne przedmioty i tworzywa
- wzmocni mięśnie palców dłoni, udoskonali chwyt pęsetkowy wybierając drobne przedmioty z pojemnika
- rozpozna i nazwie dźwięk wybranych instrumentów perkusyjnych: grzechotka, bębenek, tamburyn, kołatka
- spośród zgromadzonych obrazków odszuka 2 takie same
- porówna 2 obrazki wyraźnie się różniące
- w zabawie słuchowej określi skąd dochodzi dźwięk
- rozróżni i określi natężenie dźwięku: głośny, cichy
- podzieli się spontanicznie swoimi przeżyciami i odczuciami
- dostrzeże różnicę między ciszą a hałasem
- weźmie udział w porządkowaniu stolików po skończonych zajęciach
- wykona ze zrozumieniem proste polecenia
„W sklepie”
realizacja od 25.02. do 01.03.2019r.
- pozna pojęcie „sklep samoobsługowy”
- dowie się jak wypełniać rolę sprzedawcy i kupującego (zwróci szczególną uwagę na stosowanie form grzecznościowych)
- będzie współdziałać w tworzeniu kącika tematycznego
- odtworzy prosty rytm za pomocą dłoni
- zareaguje na zmianę rytmu
- klasyfikuje przedmioty ze względu na ich przeznaczenie
- zawrze umowy dotyczące odpowiedniego zachowania się podczas pobytu w sklepie
- wspólnie z nauczycielką i rówieśnikami dokona zakupu owoców
- będzie wdrażało się do stosowania form grzecznościowych
- z pomocą n-lki podejmie rolę osoby sprzedającej i kupującej
- będzie przestrzegać zawartych umów
kasiazabka123