Zamierzone osiągnięcia dzieci LUTY 2019.docx

(17 KB) Pobierz

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „ŻABKI”

Tematyka kompleksowa

Nabywanie wiedzy

Kształtowanie umiejętności

Budowanie postaw

Mieszkam w Toruniu

 

realizacja
od 04 .02. do 08.02.2019r.

- pozna nazwę miejscowości, w której mieszka

- wypowie się na temat ilustracji przedstawiającej najbardziej charakterystyczne miejsca Torunia

- posegreguje pierniki ze względu na kształt

- użyje pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni  (na, pod, obok, za, przed)

- odróżni 3 dźwięki instrumentów perkusyjnych: grzechotki, kołatki, bębenka

- podejmie próbę grania akompaniamentu na grzechotce

- zachowa prawidłową postawę na krzesełku podczas kolorowania

- przelicza w dostępnym dla siebie zakresie rozumiejąc role ostatniego liczebnika oznaczającego liczbę połączonych przedmiotów

- rozdziela przedmioty tak aby każdy miał tyle samo, po równo

- będzie uczestniczyło w porządkowaniu stolików po zajęciach

- skupi uwagę na mówiącej do niego osobie

- zadba o porządek w toku pracy

„W jaki sposób poznaje świat?

 

realizacja
od 11.02. do 22.02.2019r

- pozna zmysły za pomocą których bada świat: wzrok, słuch, węch, dotyk

- pozna i nazwie smak: słodki, gorzki, kwaśny

- dowie się, że za pomocą skóry i dłoni można dotknąć i poczuć różne rzeczy

 

 

- wskaże i określi wybrane części ciała: głowa, ręce, nogi, brzuch

-pokaże i nazwie części głowy: oczy, uszy, usta, nos

- rozpozna odgłosy i dźwięki z najbliższego otoczenia

- dokona klasyfikacji zgromadzonych produktów ze względu na smak, kolor, kształt

- określi właściwości przedmiotów: miękkie, twarde, ciepłe, zimne
- rozpozna po dotyku i nazwie różnorodne przedmioty i tworzywa

- wzmocni mięśnie palców dłoni, udoskonali chwyt pęsetkowy wybierając drobne przedmioty z pojemnika

- rozpozna i nazwie dźwięk wybranych instrumentów perkusyjnych: grzechotka, bębenek, tamburyn, kołatka

- spośród zgromadzonych obrazków odszuka 2 takie same

- porówna 2 obrazki wyraźnie się różniące

- w zabawie słuchowej określi skąd dochodzi dźwięk

- rozróżni i określi natężenie dźwięku: głośny, cichy

- podzieli się spontanicznie swoimi przeżyciami i odczuciami

- dostrzeże różnicę między ciszą a hałasem

- weźmie udział w porządkowaniu stolików po skończonych zajęciach

- wykona ze zrozumieniem proste polecenia

W sklepie

 

realizacja
od 25.02. do 01.03.2019r.

- pozna pojęcie „sklep samoobsługowy”

- dowie się jak wypełniać rolę sprzedawcy i kupującego (zwróci szczególną uwagę na stosowanie form grzecznościowych)

 

- będzie współdziałać w tworzeniu kącika tematycznego

- odtworzy prosty rytm za pomocą dłoni

- zareaguje na zmianę rytmu

- klasyfikuje przedmioty ze względu na ich przeznaczenie

 

- zawrze umowy dotyczące odpowiedniego zachowania się podczas pobytu w sklepie

- wspólnie z nauczycielką i rówieśnikami dokona zakupu owoców

- będzie wdrażało się do stosowania form grzecznościowych

- z pomocą n-lki podejmie rolę osoby sprzedającej i kupującej

- będzie przestrzegać zawartych umów

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin