INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „ŻABKI”
Tematyka kompleksowa
Nabywanie wiedzy
Kształtowanie umiejętności
Budowanie postaw
„Jestem sobie przedszkolaczek”
realizacja od 03.09. do 07.09.
- pozna układ pomieszczeń przedszkolnych (sala, łazienka, szatnia) oraz zasady bezpiecznego poruszania się po sali oraz budynku
- pozna swój znaczek w szatni i w łazience
- rozpozna przybory i przedmioty służące do wykonywania czynności higienicznych
- pozna instrumenty perkusyjne: bębenek
- wybierze przedmioty ze względu na przeznaczenie- do spożywania posiłków
- użyje w słowniku czynnym nazw poznanych przedmiotów
- porówna przedmioty, zauważając wyraźne różnice (duży- mały), porówna wielkości (wysoki- niski)
- wykona proste kroki taneczne, wykona obroty w kółeczku, wokół własnej osi
- wywoła zgodnie ze słyszaną muzyką, efekty akustyczne (klaskanie, tupanie)
- podejmie zabawę zabawkami zgodnie z przeznaczeniem
- będzie potrafiło ustawić się zgodnie z poleceniem
- będzie rozumiało, że inne dzieci mają prawo do korzystania z tych samych kredek
- uwrażliwi się na to aby wykorzystywać sztućce tylko do tego czemu służą
„Owoce i warzywa- smaczne i zdrowe”
realizacja od 10.09. do 21.09.
- pozna wybrane owoce (jabłka, gruszki, śliwki) i warzywa (marchew, pomidor, burak)
- dowie się, że jedzenie owoców i warzyw ma pozytywny wpływ na zdrowie
- pozna środowisko przyrodnicze z najbliższego otoczenia- ogród
- pozna instrumenty perkusyjne: tamburyno
- spróbuje nowych wartościowych potraw- wybranych owoców i warzyw
- nazwie części ciała: ręka, noga, głowa oraz części twarzy: oko, nos, usta
- będzie eksperymentowało różnym materiałem plastycznym: ulepi kulkę, wałeczek
- zrozumie potrzebę mycia owoców i warzyw
- zrozumie, że jedzenie owoców i warzyw ma pozytywny wpływ na zdrowie
„Bądźmy bezpieczni”
realizacja od 24.09. do 28.09.
- dowie się, że dziecko samo nie może przebywać na ulicy, nie może oddalać się od opiekuna
- rozpozna i wskaże na obrazku niektóre środki lokomocji np. samochód, autobus, rower
- rozpozna odgłosy ulicy odtwarzane z nagrań
- zrozumie i użyje pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni: do przodu, do tyłu, obok
- zrozumie zakaz zabawy w pobliżu jezdni
- postąpi zgodnie z oczekiwaniami dorosłych w sytuacji nowej, wymagającej zachowania ostrożności
kasiazabka123