Zamierzone osiągnięcia dzieci WRZESIEŃ 2018.docx

(17 KB) Pobierz

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH
W GRUPIE „ŻABKI

 

Tematyka kompleksowa

Nabywanie wiedzy

Kształtowanie umiejętności

Budowanie postaw

„Jestem sobie przedszkolaczek”

 

realizacja od 03.09. do 07.09.

- pozna układ pomieszczeń przedszkolnych (sala, łazienka, szatnia) oraz zasady bezpiecznego poruszania się po sali oraz budynku

- pozna swój znaczek w szatni i w łazience

- rozpozna przybory i przedmioty służące do wykonywania czynności higienicznych

- pozna instrumenty perkusyjne: bębenek

 

- wybierze przedmioty ze względu na przeznaczenie- do spożywania posiłków

- użyje w słowniku czynnym nazw poznanych przedmiotów

- porówna przedmioty, zauważając wyraźne różnice (duży- mały), porówna wielkości (wysoki- niski)

- wykona proste kroki taneczne, wykona obroty w kółeczku, wokół własnej osi

- wywoła zgodnie ze słyszaną muzyką, efekty akustyczne (klaskanie, tupanie)

- podejmie zabawę zabawkami zgodnie z przeznaczeniem

- będzie potrafiło ustawić się zgodnie z poleceniem

- będzie rozumiało, że inne dzieci mają prawo do korzystania z tych samych kredek

- uwrażliwi się na to aby wykorzystywać sztućce tylko do tego czemu służą

 

„Owoce i warzywa- smaczne i zdrowe”

 

realizacja od 10.09. do 21.09.

- pozna wybrane owoce (jabłka, gruszki, śliwki) i warzywa (marchew, pomidor, burak)

- dowie się, że jedzenie owoców i warzyw ma pozytywny wpływ  na zdrowie

- pozna środowisko przyrodnicze z najbliższego otoczenia- ogród

- pozna instrumenty perkusyjne: tamburyno

 

- spróbuje nowych wartościowych potraw- wybranych owoców i warzyw

- nazwie części ciała: ręka, noga, głowa oraz części twarzy: oko, nos, usta

- będzie eksperymentowało różnym materiałem plastycznym: ulepi kulkę, wałeczek

 

- zrozumie potrzebę mycia owoców i warzyw

- zrozumie, że jedzenie owoców i warzyw ma pozytywny wpływ na zdrowie

 

 

„Bądźmy bezpieczni”

realizacja od 24.09. do 28.09.

- dowie się, że dziecko samo nie może przebywać na ulicy, nie może oddalać się od opiekuna

 

- rozpozna i wskaże na obrazku niektóre środki lokomocji np. samochód, autobus, rower

- rozpozna odgłosy ulicy odtwarzane z nagrań

- zrozumie i użyje pojęć określających położenie przedmiotów  w przestrzeni: do przodu, do tyłu, obok

 

- zrozumie zakaz zabawy w pobliżu jezdni

- postąpi zgodnie z oczekiwaniami dorosłych w sytuacji nowej, wymagającej zachowania ostrożności

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin