Matematyka.docx

(16 KB) Pobierz

Zadanie 1.

 

Rodzina Milusińskich wybrała się na wycieczkę rowerową. Rowerem jedzie:

 

- mama Milusińska,
- tata Milusiński,
- córeczka Milusińska,
- synek Milusiński.

 

Ile razem jest osób w rodzinie Milusińskiej?

 

Zadanie 2.

 

Na wiosennej łące wyrosło 6 krokusów. Przyszła Małgosia i zerwała 3. Ile krokusów zostało na łące.

 

VI. Zabawa matematyczno - ruchowa - „Słyszymy i liczymy” - dzieci z rodzicami tworzą węża. Nauczyciel wyjaśnia, że na dźwięk tamburyna przesuwają się do przodu tyle kroków - ile usłyszą dźwięków, a po usłyszeniu kołatki przesuwają się do tyłu tyle, ile usłyszą.

 

Cyfry: dopasowywanie cyfr do ilości kropek. Każde dziecko dostaje inna cyfrę. Ułożenie równania według pomysłu dziecka

 

Zaczarowany rysunek: tworzenie ilustracji według poleceń nauczyciela. Dziecko siedzi przed rodzicem i umieszcza figury.

 

- na dole po lewej stronie połóż 3 zielone trójkąty,
- na górze po prawej stronie połóż 3 niebieskie koła,
- na górze po lewej stronie połóż 1 żółte koło,
- na środku na dole połóż 1 duże żółte koło,
- nad dużym kołem połóż 1 mniejsze żółte koło,
- wokół żółtego kółka na górze po lewej stronie ułóż dookoła 5 żółtych trójkątów,
- na dole po prawej stronie ułóż 3 zielone prostokąty,
- weź pomarańczowe koło i umieść go w środku dużego żółtego koła,
- dwa czerwone trójkąty umieść pod dużym kołem,
- dwa małe czerwone trójkąty umieść nad małym żółtym kołem, 
- czarne koło umieść w środku małego żółtego koła,
- czerwony trójkąt umieść po lewej stronie małego żółtego koła,

 

Zabawa „Segregujemy przedmioty”.
Dzieci siedzą w kole na dywanie. Nauczycielka rozkłada przed dziećmi różne przedmioty w dwóch wielkościach. Dzieci przypatrują się uważnie, wypowiadają się na temat zgromadzonych przedmiotów, następnie segregują:

·         wg rodzaju tworząc pary: np. mała lalka – duża lalka

·         wg wielkości tworząc dwa zbiory: zbiór przedmiotów małych i dużych

Następnie porównują liczebność tych zbiorów.

 

Kiedy nauczycielka podrzuca dużą piłkę – dzieci stawiają duże kroki.
Kiedy nauczycielka podrzuca małą piłkę – dzieci stawiają małe kroki.
W zależności ile będzie podrzutów dzieci robią tyle kroków, a następnie starają się porównać, których kroków zrobili mniej, więcej lub tyle samo: dużych czy małych.

.Zabawa cyferek.
Dzieci stoją w szeregu i odliczają do 3 (tworzą grupy jedynek, dwójek i trójek). Następnie słuchają ile razy nauczycielka uderzy tamburynem (1, 2 lub 3) ten zespół podskakuje, klaszcze itp.

abawa: „Stań po właściwej stronie”.
Nauczycielka mówi:

·         po jednej stronie ustawiają się sami chłopcy, po drugiej same dziewczynki

·         po jednej stronie ustawiają się dzieci, które mają rodzeństwo, po drugiej te które nie mają

·         po jednej stronie ustawiają się dzieci, które lubią jabłka, po drugiej te które nie lubią, itd.

Po każdym poleceniu następuje porównanie, których dzieci jest mniej, więcej lub tyle samo.

 

Ćwiczenie utrwalające umiejętność przeliczania elementów w zbiorze „Policz kropki”.
Dzieci dobierają się parami. Każda para dostaje kartę pracy. Zadaniem dzieci jest policzyć kropki po lewej stronie, a następnie dorysować tak, by po prawej stronie było ich tyle samo.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin