ty tu rzadzisz.pdf

(485 KB) Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Ty tu rządzisz!"
Darmowa publikacja dostarczona przez
www.ebooki.jelcyn.com
Copyright by Złote Myśli & Marek Olejniczak, rok 2011
Autor: Marek Olejniczak
Tytuł: Ty tu rządzisz!
Data: 29.12.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spis treści
Wstęp ...................................................................................................................9
Czy perswazja jest nieetyczna? ............................................................... 11
Czym więc jest perswazja?.................................................................. 12
Perswazja na nieświadomym poziomie umysłu ......................... 13
Zasada win–win ...................................................................................... 13
Em o c je
Odpowiedni stan emocjonalny ............................................................... 17
Ciekawość pierwszym stopniem do piekła?................................. 18
Prawo aureoli ........................................................................................... 18
Jak wywołać dowolny stan emocjonalny u rozmówcy? .......... 20
Jedno pytanie .................................................................................... 20
Czy to Cię nigdy nie dziwiło? ............................................................. 22
Nieświadoma kompetencja ......................................................... 22
Ach, ci zakochani… ......................................................................... 23
Jakich ludzi najbardziej lubisz? ......................................................... 24
Prawo sympatii ........................................................................................ 25
Niezwykłe doświadczenie ................................................................... 27
Znaczenie komunikacji ........................................................................ 28
Kalibracja ................................................................................................... 29
Potęga nieświadomego umysłu ....................................................... 30
Zniekształcenia ................................................................................. 31
Usunięcia ............................................................................................. 31
Generalizacja ..................................................................................... 31
Co wyłapuje nieświadomy umysł Twojego rozmówcy? ........... 32
Uaktywnienie neuronów lustrzanych ............................................. 33
Struktura rapportu ....................................................................................... 35
Odwzorowanie, czyli
pacing
............................................................... 35
Co daje pacing?................................................................................. 35
Odwzorowanie ubioru ......................................................................... 36
Odzwierciedlenie postawy rozmówcy ........................................... 39
Odwzorowanie tonu głosu i prędkości mówienia...................... 40
Wyostrz swoje zmysły ..................................................................... 43
Odwzorowanie wartości i przekonań drugiej osoby ................ 43
Odwzorowanie doświadczeń klienta .............................................. 44
Potwierdzanie bieżącego doświadczenia klienta .......................... 45
Odwzoruj przeszłe doświadczenia klienta .................................... 46
Potwierdzaj bieżący stan emocjonalny klienta ........................... 47
Odwzorowanie głębokości i tempa oddechu .............................. 49
Wzrokowcy, słuchowcy i kinestetycy — hit czy kit? .................. 49
Wzrokowcy ......................................................................................... 50
Kinestetycy ......................................................................................... 51
Słuchowcy........................................................................................... 53
Postawa i szybkość mówienia ........................................................... 54
Zmiany systemu reprezentacji .......................................................... 55
Jak używać predykatów — przykład ........................................ 56
Skąd się biorą kolorowe słowa? ................................................. 56
Brak wyróżniającego się systemu reprezentacji ................... 57
Pacing
— ćwiczenia praktyczne........................................................ 57
Pacing w praktyce ........................................................................... 58
Jak ćwiczyć pacing?......................................................................... 58
Jak budować dobry kontakt z grupą?............................................. 59
Czy powstał już między Wami most energetyczny? .................. 65
Prowadzenie
Prowadź swojego rozmówcę tam, gdzie chcesz ............................... 69
Zmień stan emocjonalny rozmówcy ............................................... 69
Język perswazji........................................................................................ 70
Jak działają perswazyjne struktury lingwistyczne? .................... 71
Zasianie pewnych idei w nieświadomym umyśle Twojego
rozmówcy.................................................................................................. 72
Umysł świadomy
versus
nieświadomy .......................................... 72
Niedoskonałość umysłu nieświadomego ............................... 73
Dlaczego umysł nieświadomy nie rozumie zaprzeczeń?... 73
Sabotowanie naszych wysiłków ....................................................... 74
Jak wykorzystać słowo „nie” na swoją korzyść? ..................... 75
Fatalne działanie słowa „spróbuj” ..................................................... 76
„Spróbuj” działa na Twoją korzyść .............................................. 76
„Spróbuj” + „Nie”, czyli zasada synergii (1 + 1 = 3) ................ 77
Słowo „ale”................................................................................................. 78
Presupozycje ............................................................................................ 79
Presupozycje czasu i miejsca ....................................................... 80
Presupozycje zmiany czasu .......................................................... 82
Presupozycje oparte na przysłówkach ..................................... 83
Presupozycje „świadomości czegoś” ......................................... 84
Presupozycje pozornego wyboru .............................................. 85
Presupozycje oparte na liczbach porządkowych ................. 86
Spiętrzanie presupozycji ............................................................... 87
Łączenie wzorców językowych: presupozycje + „nie” +
„spróbuj”.................................................................................................... 88
Magia spójników .................................................................................... 89
Implikacja spójnikowa .......................................................................... 91
Zgłoś jeśli naruszono regulamin