19_Zarządzanie jednostką gospodarczą.pdf

(161 KB) Pobierz
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Maria Kęska
Zarządzanie jednostką gospodarczą 612[01].Z3.02
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
dr inż. Grzegorz Borsuk
dr n. wet. Marek W. Chmielewski
Opracowanie redakcyjne:
mgr Edyta Kozieł
Konsultacja:
dr inż. Jacek Przepiórka
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 612[01].Z3.02
„Zarządzanie jednostką gospodarczą”, zawartego w modułowym programie nauczania dla
zawodu pszczelarz.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
2.
3.
4.
5.
Wprowadzenie
Wymagania wstępne
Cele kształcenia
Przykładowe scenariusze zajęć
Ćwiczenia
5.1. Przedsiębiorstwo w gospodarce rynkowej
5.1.1.
Ćwiczenia
5.2. Rachunek ekonomiczny
5.2.1.
Ćwiczenia
5.3. Działalność podmiotu gospodarczego
5.3.1.
Ćwiczenia
5.4. Biznesplan
5.4.1.
Ćwiczenia
6. Ewaluacja osiągnięć ucznia
7. Literatura
3
5
6
7
11
11
11
13
13
18
18
20
20
23
37
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela, który będzie pomocny w prowadzeniu
zajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie pszczelarz.
W Poradniku zamieszczono:
1. Wymagania wstępne, czyli wykaz niezbędnych umiejętności i wiedzy, które uczeń
powinien mieć opanowane, aby przystąpić do realizacji tej jednostki modułowej.
2. Cele kształcenia tej jednostki modułowej.
3.
Ćwiczenia,
które zawierają:
– wykaz materiałów potrzebnych do realizacji
ćwiczeń,
– pytania sprawdzające do wykonania
ćwiczeń,
– sprawdzian teoretyczny,
– sprawdzian umiejętności praktycznych.
4. Przykłady, zadania/ćwiczenia oraz zestaw pytań sprawdzających opanowanie przez ucznia
wiedzy i umiejętności z zakresu całej jednostki.
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami ze
szczególnym uwzględnieniem aktywizujących metod nauczania, np. samokształcenia
kierowanego, tekstu przewodniego, projektów.
Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy od samodzielnej
pracy uczniów do pracy zespołowej.
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
612[01].Z3
Gospodarstwo pasieczne
w systemie agrobiznesu
612[01].Z3.01
Prowadzenie działalności
rolniczo-pszczelarskiej
612[01].Z3.02
Zarządzanie jednostką
gospodarczą
612[01].Z3.03
Prowadzenie marketingu
w agrobiznesie
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin