11 ******************************* ***3. Bramin-wojownik: Krypa*** ******************************* Wkrótce, ponieważ zabawy chłopców stały się zbyt złoliwe i niebezpieczne, Widura i Biszma zaczęli myleć o znalezieniu odpowiednich nauczycieli, którzy zadbaliby o ich rozwój duchowy, uczšc ich samokontroli i perfekcji, i znaleli takich nauczycieli w osobach dwóch niezwykłych braminów, Krypy i Drony, biegłych zarówno we władaniu broniš jak i w mšdroci Wed. Bramin Krypa i jego bliniacza siostra Krypi zostali pewnego dnia znalezieni przez polujšcego na jelenia króla amtanu, który zaadoptował je, i wychowywał w swoim pałacu. Obok niemowlšt leżały łuk, strzały i skóry czarnej antylopy, i król amtanu pomylał, że muszš to być dzieci bramina, który poznał tajemnice władania broniš. I faktycznie, przed królem ukazał się prorok Gautama, i rzekł, że sš to jego dzieci. Wyjanił, że blinięta narodziły się z badyla trzciny, na który upadło jego nasienie. Wielki proroka Gautama, choć narodzony w kacie bramińskiej, nie miał wielkiego zapału do studiowania Wed, i umartwiał się nie po to, by zdobyć wiedzę, lecz by wydrzeć bogom tajemnice władania broniš. Król bogów Indra niepokoił się rosnšcš władzš proroka Gautamy i aby przerwać jego ascezę wysłał boskš nimfę apsarę, aby pobudziła w nim pożšdanie. Na widok boskiej nimfy nasienie Gautamy upadło na badyl trzciny, który podzielił się na dwie częci, z których narodziły się blinięta. Gdy król zgodził się na ich zaadoptowanie, prorok oddał się całkowicie praktyce łucznictwa, i gdy poznał już wszelkie tajemnice tej broni, przekazał je swemu synowi Krypie, który w międzyczasie dorósł, i który po otrzymaniu tej wiedzy został nauczycielem łucznictwa. Jak wieć niesie bramin Krypa był w rzeczywistoci częciowš inkarnacjš jednego z rudrów, bogów burzy, którzy podobnie jak bogowie burzy marutusi towarzyszš Indrze. Pięciu synów Pandu z kolei, choć spłodzeni przez różnych bogów, byli w rzeczywistoci częciowymi inkarnacjami króla bogów Indry, gdyż w rzeczywistoci pierwotnš przyczynš ich narodzin na ziemi była klštwa, jakš wielki ascetyk, bóg Sziwa, rzucił na Indrę, gdy Indra oznajmił, że jego władza nie ma granic i jest równa władzy wielkich bogów stwarzania i niszczenia wiata, Wisznu i Sziwy. KONIEC ROZDZIAŁU
Torentos.pl