Rozdzial6.txt

(2 KB) Pobierz
11






























        *******************************
        ***3. Bramin-wojownik: Krypa***
        *******************************
           Wkrótce, ponieważ zabawy chłopców stały się zbyt 
        złoliwe i niebezpieczne, Widura i Biszma zaczęli myleć o 
        znalezieniu odpowiednich nauczycieli, którzy zadbaliby o 
        ich rozwój duchowy, uczšc ich samokontroli i perfekcji, 
        i znaleli takich nauczycieli w osobach dwóch niezwykłych 
        braminów, Krypy i Drony, biegłych zarówno we władaniu broniš 
        jak i w mšdroci Wed.
           Bramin Krypa i jego bliniacza siostra Krypi zostali 
        pewnego dnia znalezieni przez polujšcego na jelenia króla 
        amtanu, który zaadoptował je, i wychowywał w swoim pałacu. 
        Obok niemowlšt leżały łuk, strzały i skóry czarnej antylopy, 
        i król amtanu pomylał, że muszš to być dzieci bramina, 
        który poznał tajemnice władania broniš. I faktycznie, przed 
        królem ukazał się prorok Gautama, i rzekł, że sš to jego dzieci. 
        Wyjanił, że blinięta narodziły się z badyla trzciny, na który 
        upadło jego nasienie. Wielki proroka Gautama, choć narodzony 
        w kacie bramińskiej, nie miał wielkiego zapału do studiowania 
        Wed, i umartwiał się nie po to, by zdobyć wiedzę, lecz by 
        wydrzeć bogom tajemnice władania broniš. Król bogów Indra 
        niepokoił się rosnšcš władzš proroka Gautamy i aby przerwać 
        jego ascezę wysłał boskš nimfę apsarę, aby pobudziła w nim 
        pożšdanie. Na widok boskiej nimfy nasienie Gautamy upadło 
        na badyl trzciny, który podzielił się na dwie częci, z których 
        narodziły się blinięta. Gdy król zgodził się na ich 
        zaadoptowanie, prorok oddał się całkowicie praktyce łucznictwa, 
        i gdy poznał już wszelkie tajemnice tej broni, przekazał 
        je swemu synowi Krypie, który w międzyczasie dorósł, i który 
        po otrzymaniu tej wiedzy został nauczycielem łucznictwa. 
           Jak wieć niesie bramin Krypa był w rzeczywistoci 
        częciowš inkarnacjš jednego z rudrów, bogów burzy, którzy 
        podobnie jak bogowie burzy marutusi towarzyszš Indrze. 
        Pięciu synów Pandu z kolei, choć spłodzeni przez różnych 
        bogów, byli w rzeczywistoci częciowymi inkarnacjami króla 
        bogów Indry, gdyż w rzeczywistoci pierwotnš przyczynš ich 
        narodzin na ziemi była klštwa, jakš wielki ascetyk, bóg Sziwa, 
        rzucił na Indrę, gdy Indra oznajmił, że jego władza nie ma 
        granic i jest równa władzy wielkich bogów stwarzania i 
        niszczenia wiata, Wisznu i Sziwy.
 
                                       KONIEC ROZDZIAŁU
Zgłoś jeśli naruszono regulamin